ParentingPoradyUroda

Bądź piękna i szczęśliwa w ciąży – odżywiaj się zdrowo!

Bądź piękna i szczęśliwa w ciąży – odżywiaj się zdrowo!

Ostatnio dosyć często poruszam na blogu tematykę urodową. Jest ona niezwykle bliska memu sercu, staram się na co dzień w tym szalonym tempie swojego życia dbać o swój wygląd i dobre samopoczucie. Moje kosmetyczne przygody zainteresowały wiele z Was, wśród zainteresowanych znalazło się sporo kobiet w ciąży, które już teraz, mimo wczesnych tygodni, planują zaraz po porodzie zaszaleć ze swoim wyglądem. Oczywiście, macie rację, lepiej poczekać do rozwiązania, nie należy narażać dziecka na niepotrzebne czynniki zewnętrzne, które mogłyby zagrozić jego życiu. Pamiętajcie jednak, że Wasz wygląd i stan ducha zależy również od tego w jaki sposób dbacie o siebie od wewnątrz. Piękna skóra, zdrowie i dobry nastrój może Wam zagwarantować odpowiednia dieta, której powinnyście trzymać się przez okres tych wspaniałych 9 miesięcy.

Pamiętam swoją piękną cerę w pierwszej ciąży, niczym pupcia niemowlaka, a wszystko zawdzięczałam przyjmowaniu witamin, kwasu foliowego i przykładnej diecie. Druga ciąża była dla mnie dużym zaskoczeniem, spora ilość leków na podtrzymanie ciąży nie wpłynęła dobrze na moją skórę, do tego postępująca anemia, to wszystko sprawiło, że nie wyglądałam dobrze, dlatego też wiem jak ważne jest prawidłowe odżywianie, zwłaszcza kiedy nosisz w sobie małe życie.

Oto kilka składników które powinny znaleźć się w diecie każdej kobiety w ciąży, dzięki nim Wasza skóra będzie piękna i zdrowa, a co najważniejsze mały lokator w brzuszku z całą pewnością będzie prawidłowo się rozwijał.

Kwas foliowy, czyli witamina B9

Jest niezwykle istotna w pierwszym trymestrze ciąży. Ma wpływ na rozwój układu nerwowego i mózgu dziecka. Dodatkowo ma właściwości stymulujące dla naszej skóry, ma wpływ na odnowę komórek, dlatego też jest często stosowany w kremach regeneracyjnych i zapobiegających starzeniu się skóry. Można ją znaleźć w produktach zbożowych, w liściastych warzywach, pomarańczach, awokado.

Witaminy z grupy B

Mają istotny wpływ na rozwój układu nerwowego płodu, zwiększają odporność organizmu i dodatkowo mają wpływ na piękny wygląd skóry przyszłej mamy.

Witamina D

Zwiększa odporność organizmu, ma wpływ na rozwój układu kostnego płodu. Ma również wpływ na prawidłową budowę naskórka. Możecie znaleźć ją w rybach (łosoś, tuńczyk, dorsz, śledź, makrela), jajkach.

Żelazo

Niezwykle ważny dla kobiet w ciąży, jego zapotrzebowanie w błogosławionym stanie wzrasta aż dwukrotnie. Żelazo ma wpływ na rozwój ośrodkowego układu nerwowego dziecka, zapobiega anemii. Ma również wpływ na wygląd naszej skóry, włosów i paznokci. Można je znaleźć w mięsie, szpinaku, burakach, fasoli.

Wapń

Ważny składnik dla rozwoju kości i zawiązków zębów dziecka. Dodatkowo gwarantuje skórze wygładzenie i zapobiega stanom zapalnym skóry. Źródłem wapnia jest mleko i produkty mleczne, ryby oraz nabiał.

Witamina K

Zapewnia prawidłową krzepliwość krwi, zapobiega krwotokom. Poprawia również koloryt skóry i jest szczególnie zalecana dla osób z cerą naczynkową.Źródło: brokuły, rzepa, jaja, szpinak, wątróbka, awokado.

Witamina A i E

Obie witaminy mają duży wpływ na prawidłowe widzenie dziecka. Dodatkowo wpływają pozytywnie na naszą cerę, ujędrniają i ujednolicają skórę, dzięki nim staje się delikatna i gładka. W obu przypadkach należy jednak pamiętać, aby nie przedawkować tych witamin, bo może stanowić to zagrożenie dla dziecka. Źródłem witaminy A bezpiecznej dla naszego dziecka są wszystkie warzywa bogate w betakaroten, czyli marchew, dynia, brokuły, papryka. Źródłem witaminy E są: oleje roślinne, kiełki, zielone warzywa.

Kwasy tłuszczowe Omega-3

Jedne z ważniejszych składników, niezbędnych do prawidłowego rozwoju płodu. Zwiększają odporność, chronią przed schorzeniami układu krążenia, wspomagają rozwój układu nerwowego dziecka, uczestniczą w budowie mózgu i siatkówki oka. Zmniejszają również ryzyko wystąpienia przedwczesnych porodów. Są one nie tylko ważne w trakcie ciąży, ale również odgrywają istotną rolę w rozwoju naszego dziecka poza brzuchem, dlatego też również w trakcie karmienia piersią warto spożywać produkty bogate w DHA, a jeśli nie jest nam dane karmić piersią mamy do wyboru szeroką gamę produktów bogatych w kwasy DHA i witaminy, np. mleko Enfamil.

Pamiętajcie, że ciąża to taki wyjątkowy stan, ale nie upoważnia Was on do tego, aby przestać o siebie dbać, wręcz przeciwnie właśnie w tym okresie powinnyście zwrócić szczególną uwagę na to jak się odżywiacie i jak wyglądacie 🙂 Uwielbiam widok zadbanej, uśmiechniętej i rozpromienionej kobiety z brzuszkiem mijanej na ulicy. Nie musimy całemu światu obrazować okresu ciąży jako szkoły przetrwania, grunt to czuć się dobrze we własnej skórze, zdrowo się odżywiać a wszystkie inne kosmetyczne zabiegi poczekają na odpowiedni moment.

Comments (2)

  • lavinka says:

    Ja przez pół ciąży jadłam codziennie rosół. Z witamin łykałam tylko kwas foliowy i magnez, bo reszta w wynikach była koncertowa (pewnie przez ten rosół). Za to cerę miałam lepszą niż na co dzień. Niestety po ciąży trądzik znów wrócił i żadne zdrowe odżywianie na niego nie pomaga. :/

    • zuzulenka says:

      U mnie każda ciąża była inna, w jednej miałam piękną cerę, w drugiej z kolei niesamowity problem z trądzikiem, z którym wcześniej (przed ciążą) nie miałam nigdy do czynienia. Ciąża to taki okres kiedy powinno się zdrowo odżywiać nie tylko ze względu na piękny wygląd i wcale nie chodzi tu o przyjmowanie setek pigułek z witaminami, ale konkretnie o spożywanie owoców, warzyw i innych produktów, w których znajdziemy wszystkie potrzebne składniki odpowiadające za prawidłowy rozwój naszego dziecka. A rosół jak najbardziej wskazany 🙂 Mówią, że rosół jest dobry na wszystko 🙂

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *